Franken Standenbouw standbouw Tenzij U Echt Van Pilaren Houdt…

Bezorgt het beursplattegrond u keuzestress van heb-ik-je-daar? Stel de organisator een paar vragen en houd de antwoorden tegen het licht van uw doelstellingen. Al snel zal duidelijk worden wat voor u de beste plek op het plan is.

Er bestaan twee soorten mensen: zij die goed een plan kunnen lezen en zij die veel ándere dingen goed kunnen. Behoort u tot die tweede categorie? Dan geven we u graag een paar tips om de beste plek op de plattegrond te kiezen.

Ziet u op het plan veel zwarte blokjes? Dat zijn zeer waarschijnlijk pilaren. Blijf er weg, - tenzij u van pilaren houdt. Zit er plots veel wit op het plan? Dat is een niet-gebruikte zone van de hal. De weg ernaartoe is een doodlopend gangpad. Blijf er weg! Ziet u een soort waarschuwingsbordjes met ‘max’ erin? Waarschijnlijk een plafond met beperkte draagkracht, - en dus extra kopzorgen en kosten wanneer u een structuur wil ophangen. Tot zover het slechte nieuws.

Nu het goede nieuws: de goede en minder goede standplaatsen worden eigenlijk bepaald door wat u zelf met de beursdeelname wilt bereiken. Wilt u een nieuw product demonstreren en mensen overtuigen, dan moet u bezoekers te pakken krijgen bij het begin van hun beursbezoek. Wilt u klanten verwennen met een natje en een droogje dan lukt dat het best bij het einde van hun bezoek. Aast u op professionals die gebeten zijn door innovatie, dan is een plekje nabij de seminariezalen de ideale locatie.

Doorgaans heeft u bij het reserveren van een standplaats de keuze tussen een handvol alternatieven. Vraag aan de beursorganisator toelichting bij de plattegrond: waar zijn de belangrijkste in- en uitgangen? Hoe komen de bezoekers naar de beurs? Waar bevinden zich de cateringpunten? Welke zones zijn op welke momenten van de dag het drukst? Waar hebben de ronkende namen uit de branche hun plekje gereserveerd?

De antwoorden op bovenstaande vragen laten u toe om de beschikbare alternatieven te rangschikken in functie van de deelnamedoelstellingen. Als jonge, relatief onbekende speler in de markt geeft u de voorkeur aan een plekje naast gevestigde namen. Wilt u een innovatie demonstreren of mensen met argumenten overtuigen, kies dan een plekje in de ‘ochtendzone’ of nabij de seminariezalen. Is het vooral de bedoeling om het bestaande klanten gezellig te maken, kies dan een plekje in de namiddagzone en zorg voor voldoende zitgelegenheid voor al die vermoeide benen.

Komt u er niet helemaal uit om de optimale standplaats te kiezen? Contacteer het team van Franken voor een snelle scan van uw prioriteiten en advies over de beste standplaats.

Deel dit nieuwsbericht