Franken Standenbouw standbouw Moeder Waarom Briefen Wij 2 Foto Res

In onze vorige nieuwsbrief hebben we het uitvoerig gehad over het belang van ‘achtergrondinformatie’ voor de briefing van de standontwerper: hij of zij wil graag weten hoe ze tegen de wereld aankijkt.


Er is nog een tweede aspect waarmee u zich van de concurrentie kunt onderscheiden: de waardepropositie. Die geeft de potentiële klant immers een antwoord op de vraag ‘Waarom is dit product voor mij beter?’ De standontwerper heeft onder meer als opdracht dat antwoord tastbaar te maken.


Wie iets over een product wil vertellen, kan dat op drie niveaus doen: op het elementaire niveau van de fysieke kenmerken, op het wat gesofisticeerdere niveau van de functies of features en op het niveau van de gebruikersvoordelen. Op dat derde niveau geeft de beschrijving een antwoord op de vraag ‘What’s in it for me?’, die elke potentiële klant zich voortdurend stelt: hoe word ik hier beter van? Welk voordeel doe ik met dit product? Hoe worden mijn klanten hier beter van?


Gebruikersvoordelen maken écht het verschil. Ze vinden een plek in de waardepropositie: een reeks argumenten waarmee u een potentiële koper probeert te overtuigen. Dat zijn de bouwstenen voor de communicatie over het product. Ook de standontwerper heeft die bouwstenen nodig. Een goeie beursstand is een driedimensionale vertaling van de waardepropositie. Net als de kopij van een advertentie of een reclamespotje moet de stand een helder antwoord geven op de vraag ‘What’s in it for me?’


Benieuwd hoe wij bij Franken mee uw waardepropositie helpen finetunen? Bel ons om een boom op te zetten over de troeven van uw product!

Deel dit nieuwsbericht