Franken Standenbouw standbouw 482 Dickson Toonzaal Wasquehal Edu 09 M Franken Standenbouw standbouw 482 Dickson Toonzaal Wasquehal Edu 08 M Franken Standenbouw standbouw 482 Dickson Toonzaal Wasquehal Edu 07 M Franken Standenbouw standbouw 482 Dickson Toonzaal Wasquehal Edu 06 M Franken Standenbouw standbouw 482 Dickson Toonzaal Wasquehal Edu 01 M Franken Standenbouw standbouw 482 Dickson Toonzaal Wasquehal Edu 15 M Franken Standenbouw standbouw 482 Dickson Toonzaal Wasquehal Edu 02 H Franken Standenbouw standbouw 482 Dickson Toonzaal Wasquehal Edu 03 H Franken Standenbouw standbouw 482 Dickson Toonzaal Wasquehal Edu 04 H Franken Standenbouw standbouw 482 Dickson Toonzaal Wasquehal Edu 05 H
INTERESSE IN DIT SOORT CREATIEVE OPLOSSING?

De creatieve oplossing

Met 18.000 klanten op vijf continenten is Dickson-Constant de onbetwiste wereldleider inzake technisch textiel. De producten vinden onder de merknamen Dickson® en Sunbrella® hun toepassing in 4 niches : outdoor stoffen (tuinmeubilair, zonnetenten, parasols), indoor stoffen (meubelbekleding), marine (stoffen speciaal voor de yachting) en flooring (geweven PVC tapijt)

Het hoofdkantoor in Wasquehal, net over de Franse grens, huisvest onder meer een r&d-afdeling die voortdurend met nieuwe oplossingen voor de dag komt. Aan nieuwigheden en technische innovaties dus geen gebrek. Die wilde Dickson-Constant het liefst tonen in een ruimte die tegelijk klasse en gastvrijheid uitstraalt.

Op het verlanglijstje stonden nog een paar essentiële punten. Zo werd verwacht dat de showroom ook dienst zou kunnen doen als eventruimte voor 200 personen en onderdak bieden aan nieuwe winkelconcepten. O, en het moest vooral ook een gezellige boel worden. Een plek waar je je snel thuis voelt.

Franken deelde de beschikbare ruimte op in kleinere eilandjes waar de Dickson-medewerkers met bezoekers in gesprek kunnen gaan. Elke spreekhoek heeft uitnodigende fauteuils en een presentatiemeubel waarin de productstalen ondergebracht werden.

Een lange tafel loopt als een trait-d’union door het centrale deel van de showroom. De stoelen werden bekleed met stoffen uit de diverse collecties. Aan de wand naast de bar staan de ‘familieportretten’: frames met kleurrijke montages van weefsels met een Dickson® en Sunbrella® signatuur.

Het concept van gezellig thuiskomen bij een marktleider viel zo in de smaak dat de showroom voortaan ook gebruikt wordt als start- en eindpunt voor rondleidingen in de productieafdeling.

INTERESSE IN DIT SOORT CREATIEVE OPLOSSING?

Laat ons iets weten via onderstaand formulier. Wij contacteren u zo snel mogelijk.

Deel deze creatieve oplossing